Дали вашето дете има „испади“ или неговиот мозок е само „во изградба“? (И зошто логиката не помага кога детето плаче)
Книга: Менталниот склоп на детето (The Whole-Brain Child)
Автори: Даниел Џ. Сигел и Тина Пејн Брајсон
Зошто ја одбравме оваа книга?
Дали некогаш сте се обиделе да му објасните логично на вашето дете зошто не треба да плаче, само за да сфатите дека тоа плаче уште погласно? Оваа книга е одбрана затоа што не е само уште еден список на правила за однесување, туку е „упатство за употреба“ на детскиот мозок. Ви открива дека моментите на бес не се знак за лошо воспитување, туку биолошка неможност на детето да се справи со емоциите – и ви дава алатки како да го поправите тоа.
Клучниот концепт (The “Aha!” Moment):
Замислете го мозокот како куќа на два спрата.
- Долен кат: Инстинкти, силни емоции и преживување (Тука „живеат“ испадите на бес).
- Горен кат: Размислување, планирање и емпатија (Овој дел сè уште се гради кај децата).
Големиот „Аха!“ момент е дека кога детето има испад, скалите меѓу катовите се блокирани. Детето е заглавено доле. Целта на родителството не е да се контролира однесувањето, туку да се помогне во интеграцијата – да му помогнете на детето да ги поврзе катовите (емоциите со логиката).
3 Лекции што можеш да ги примениш ДЕНЕС
Алатка 1: Поврзи се, па пренасочи (Connect and Redirect)
Кога се користи: Кога детето е преплавено од емоции и плаче. Како работи: Логиката не работи кога емоциите се високи. Не објаснувајте додека детето е вознемирено.
- Чекор 1: Поврзете се емотивно („Гледам дека си многу лут, тешко е кога не го добиваме тоа што го сакаме“).
- Чекор 2: Дури откако ќе се смири, пренасочете го кон логично решение.
Алатка 2: Именувај за да скротиш (Name it to Tame it)
Кога се користи: Кога детето е исплашено или доживеало нешто непријатно. Како работи: Големите, страшни емоции стануваат помали кога ќе добијат име.
- Акција: Помогнете му на детето да ја раскаже приказната. Наместо „нема врска, помина“, речете: „Ми се чини дека се исплаши кога кучето залаја. Срцето ти чукаше брзо, така?“. Ова ја враќа контролата на „горниот кат“ од мозокот.
Алатка 3: Ангажирај, не разбеснувај (Engage, Don’t Enrage)
Кога се користи: Кога детето се инаети или одбива соработка. Како работи: Наредбите го активираат одбранбениот механизам. Прашањата го активираат размислувањето.
- Акција: Наместо: „Облекувај се веднаш или нема цртани!“ (Активира закана), пробајте: „Што мислиш, дали денес е подобро да облечеш патики или чизми за да трчаш побрзо?“ (Активира избор).
„Моментите кога само сакате да преживеете, всушност се можности да му помогнете на вашето дете да напредува.“
За кого е оваа книга?
Оваа книга е задолжителна лектира за родители на деца од 1 до 12 години кои се чувствуваат исцрпено од постојаните преговарања и испади, и кои сакаат да престанат да викаат и да почнат да разбираат што навистина се случува во главата на нивното дете.
Книгата можете да ја пронајдете со клик овде.
